KLAVERJASVERENIGING “ DE WATERLANDERS “

Welkom op de internetsite van de Klaverjasvereniging de Waterlanders,

Met deze internetsite willen wij op een eenvoudige, gebruikersvriendelijke en vooral moderne manier alle informatie met u delen.Modern en Klaverjassen lijkt tegenwoordig een tegenstrijdigheid te zijn.

Hoe vaak horen wij niet “Klaverjassen is oud-bollig en achterhaald”.

Wij willen met deze internetsite aantonen dat onze Klaverjasvereniging niet oud-bollig is en dat klaverjassen een leuke en soms hele moeilijke denksport is.

Daarnaast zijn we aangesloten bij de Klaverjasbond "De Eilanden", wat een garantie geeft dat onze spelregels en Klaverjas aanpak vergelijkbaar is met ander aangesloten Klaverjasverenigingen en met de NKU. Dit geeft weer voordelen voor het organiseren van gezamenlijke toernooien of “het Eilanden” teamverband kampioenschappen.

Onze overtuiging van de moderne aanpak is hieronder kort samengevat. De details kunt u in de kolom hiernaast terugvinden:

· Modern bestuur;

· Rustige gelegen sfeervol clubhuis;

· Een gratis happy snappy tijdens de competitie avonden;

· Geen mes op tafel mentaliteit (wel volgens regels);

· Vereniging bestaat reeds 30 jaar;

Nu ook mogelijkheden voor het spelen van een halve competitie <<lees verder

· Jong en jong belegen leden;

· Organiseren van klaverjas trainingen(beginners, opfris en gevorderde);

· Vaste competitie klaverjasavond op dinsdag;

· Toernooi klaverjassen in de wintermaanden, met fantastische loterij;

· Eilanden klaverjas toernooi;

· In de zomermaanden kunt u vrij komen kaarten;

· Jaarlijks een feestavond.

Wilt u ook lid worden geef u dan direct op <<lees verder

Historie:

Opgericht in September 1979 als stichting onder de naam : “ De Rietlanders “ en gevestigd in het toenmalige wijkcentrum De Rietlanders op het winkelcentrum in de wijk Waterland.

Na het vertrek uit het buurthuis werd het een vereniging onder de statuten van de Nederlandse Klaverjasunie en werd de huidige naam : Klaverjasvereniging de Waterlanders aangenomen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Na diverse omzwervingen speelt de vereniging thans haar jaarlijkse competitie in de knusse beslotenheid van de accomodatie van de Duivenvereniging “D.C.B de gevleugeldeVrienden” aan de Maaswijkweg 10, tegenover Autobedrijf D.C. Berkel.

De competitie loopt vanaf begin september tot eind mei van ieder jaar op de dinsdag avonden ( aanvang 20.00 uur ). en wordt afgesloten met een klinkende feestavond.

Vanaf 1 juni t/m 31 augustus is er een Zomeravond Instuif ( speciaal ook voor Niet-leden ).

Tussentijdse deelname aan de competitie is ten allen tijde mogelijk, mits het limiet van 60 personen niet overschreden wordt.

Er wordt gespeeld volgens het spelreglement van de Eilanden en het identieke N.K.U. systeem, Rotterdamse versie.

De Klaverjasvereniging “ De Waterlanders “ organiseert per seizoen 6 officiele open koppel- toernooien, die gehouden worden in de accomodatie van “De Swaensvoet, Marktveld 9 te Nieuw-Beijerland”.

Heeft U interesse in de competitie of de toernooien van de vereniging schroom dan niet om informatie te vragen via deze >>link

Klaverjasvereniging de Waterlanders in Spijkenisse  | kvdewaterlanders@gmail.com